Kärcher SV 1902

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SV 1902 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Arrigo 10-08-2013
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Drie jaar geleden deze stoomreiniger gekocht met hoge verwachtingen aangezien de (hoge) aanschafprijs toen rond de 600 euro lag. Niets bleek minder waar... Ook hier veel waterdruppels ipv stoom. Erg bewerkelijk in gebruik, stofzuigen en dweilen is al klaar voordat de stoomreiniger gereed is voor gebruik! Al met al misschien tot nu toe hoogstens tien keer gebruikt. Toen ik hem weer een keer nodig had bleef het aan/ uit knopje ingedrukt zitten en kreeg ik het knopje niet meer omhoog. En ik heb echt niet hardhandig het knopje ingedrukt!, Kapot dus....en niet omdat de stoomreiniger intensief of onjuist is gebruikt.

deswert 10-06-2013
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Als het apparaat het doet maakt hij redelijk goed schoon. Maar hij spuugt vaak waterdruppels uit in plaats van stoom, ondanks het gebruik van (dure) ontkalkingsmiddelen en demi water.
Maar nu, na 2 a 3 jaar, knallen spontaan de stoppen uit de meterkast als hij aangezet wordt, terwijl wij er niets geks mee gedaan hebben. Wij zouden hem een volgende keer niet meer kopen.

Saskia Janssen 28-06-2012
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Sinds deze week in mijn bezit. Ik had een oude royal stoomreiniger, maar die lekte aan alle kanten en dan moest ik na afloop nog gaan lopen dweilen. Nu met deze is dat ideaal dat het huis niet zo vochtig wordt doordat het vocht gelijk opgezogen kan worden. Qua tijd scheelt dat echt. Maar je moet hIer evengoed wel de tijd voor nemen, het duurt langer dan normaal dweilen, maar ik krijg het met de karcher wel veel beter schoon. Ik denk dat ik de tijd wel kan verkorten als ik elke week met dit apparaat schoon ga maken omdat je met een schoner oppervlak begint (ik heb plavuizen waarvan de voegen nu echtl vies zijn nog maar die na het stomen steeds schoner worden).
Ik denk dat je dus niet dit apparaat moet vergelijken met gewoon dweilen of stofzuigen, maar ten opzichte van een "gewone" stoomreiniger.

gebruiker-rene 11-06-2012
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Inmiddels 4j in bezit, gebruik hem mischien 4 tot 6 keer per jaar. Om er ramen mee schoon te maken is het een onding daarvoor is de slang te kort en te zwaar.
een plavuizen vloer schoonmaken duurt 4x zo lang als stofzuigen en dwijlen. Maar eenmaal met de stoomcleaner schoongemaakt dan is t ook beter schoon.
Heb nu voor de tweede keer problemen met het handvat. 1e keer was het afdichtingsrubbertje in het handvat naar de lange buis lek, omdat ik hem voor het schoonmaken van deuren gebruikte lekte er stoomwater terug het handvat in. Hierdoor werkte de schakelaar om de stofzuiger aan/uit/harder zachter zuigen niet meer. dit heb ik opgelost door het handvat te openen en met de feun droog geblazen.
2e probleem wat ik nu heb is dat het plastic buisje waar de stoom uitkomt bij het handvat is afgebroken. Dit is tijdens gebruik met het opzetstuk Puntstraalsproeier gebeurt. Hierdoor is het plasticpijpje te warm geworden en door de stoomdruk is het afgeknapt.
Kontakt gehad met Karcher, en daar kreeg ik te horen dat ik een kopleet nieuwe slang van rond de 150 euro moest kopen. Terwijl er in het handvat een plastic pijp zit waar de stofzuiger op zit en een tweede pijpje voor de stoom, samen 1 geheel zo vervangen kan worden. Maar Karcher leverd dit niet los.
En ja ook ik kreeg te horen dat dit een hobby apparaat is.

Al met al geen aanrader.
Te duur, schoonmaken moeizaam zwaar maar wel goed schoon. Onderdelen lang alles niet te verkrijgen.

Paul Bakker Spaarndam 22-01-2012
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Ook ik heb de 1902 gekocht en ben daar tot nog toe zeer tevreden over. Ik heb katten en een hond die met hun vuile poten in en uit lopen. De plavuizen en laminaat-parket kan ik prima schoonhouden zo. Ik moet toegeven dat het apparaat best wel bewerkelijk is maar dat heeft te maken met de vele mogelijkheden van de Karcher.

EvanDijk83 17-01-2012
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Ik vind het een fijn apperaat. Ik hoef niet meer eerst te stofzuigen en daarna nog te dweilen. Nu gaat alles in een keer!
Je moet het gewoon even door hebben hoe het werkt. Maar je kunt er heel veel mee. stofzuigen, dweilen, ramen lappen....
Ik heb niet altijd zin om de stoomstofzuiger schoon te maken na gebruik, maar op zich is dat ook zo weer gedaan.
We hebben er zelfs 1 aangeschaft op het werk (KDV) om de vloerkleden schoon te maken. Deze waren namelijk niet echt schoon meer, nu wel weer.

Beste EvanDijk83,
Alweer iemand die een totaal andere ervaring heeft dan wij. Wordt het echt schoon en werkt het wél prettig en eenvoudig? Welke inzetstukken gebruikt u in de brede zuigmond, wat voor vloer hebt u? En dat ramenlappen: vindt u de slang niet te kort en het handvat niet veel te zwaar? Of zijn het alleen lage ramen? We zouden graag eens kijken HOE u er mee werkt, ons lukt het niet. Kunnen we bij KDV (is dat KdV Architectuur in Eindhoven?) kijken hoe het werkt? We vinden het namelijk jammer dat het apparaat ons niet bevalt, mogelijk doen we iets helemaal verkeerd.

Koen29 09-01-2012
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Ik heb deze machine een paar dagen geleden gekocht en dit weekend al uitgebreid kunnen testen.
Ik ben tevreden van het resultaat.Ramen kuisen gaat zeer snel, matten stofzuigen met de krachtige stofzuiger en reinigen met stoom geeft een goed resultaat. Voegen in de badkamer proper maken wordt kinderspel.
Voor de vloer ga ik ongeveer even snel als met een dweil maar het resultaat is netter.
Waar je wel moet op letten is om een toestel te nemen waarbij je de stoom kan regelen.
Voor de rest een beetje zoeken voor de goede instellingen voor de werkjes die je wil doen.

Beste Koen29,
Vreemd dat u zo'n totaal andere ervaring hebt met dit apparaat. Wellicht gebruiken wij hem verkeerd, kunnen we eens komen kijken hoe u er mee te werk gaat? Of kunt u ons e.e.a. bij ons thuis demonstreren?

Adriaan Keij 04-01-2012
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Vaak moeilijk te erkennen dat je een verkeerde beslissing hebt genomen of dat je een verkeerd apparaat hebt aangeschaft... We willen anderen behoeden voor dezelfde fout, we hebben namelijk enorm spijt van onze SV1902 aankoop in 2011. Het apparaat maakt de beloftes totaal NIET waar: onze tegelvloer (kamer, gang etc) reinigen kost véél meer tijd dan gewoon ouderwets zuigen+moppen, bovendien krijgt deze Kärcher vlekken (we hebben een hond) en vuil (nee, we trekken onze schoenen niet uit als we binnen lopen) niet weg, een borstel en/of dweil blijft nodig.

Ja, hij zuigt enorm - maar daarmee werkt het enorm zwaar, hij zuigt zich vast aan de vloer, met een lagere zuig-stand zuigt hij het water minder op. En als gezegd: het wordt niet schoon! Kärcher gebeld (via 0900 kom je in België) en de reactie was: "tja, maar het is een 'hobby machine', als u meermalen per week reinigt moet u naar een professionele Kärcher".

Nou is zuigen etc niet echt onze 'hobby', zeker niet. Vandaar ook dat we zo'n relatief dure stoomzuiger hadden gekocht. Maar als dan blijkt dat hij het niet makkelijker maakt - in tegendeel! - dan zakt je de broek helemaal af.

Dus wie denkt dat het een geschikt apparaat is: vraag eerst een demo of huur zo'n ding een week, denk er eerst goed over na. Wij gaan proberen het apparaat bij Kärcher in te ruilen voor een kleine schrob/zuigmachine - maar wel eerst na een demonstratie van zo'n ding, want een 2e Kärcher miskoop wordt wel een heel erg kostbare zaak.

koen29 20-01-2012

Hallo Viola en Adriaan,

Sorry voor de late reactie, ik heb geen mail gekregen dat er op mijn review gereageerd werd.
Je kan best eens op youtube enkele' filmpjes bekijken over de stoomreiniger (zoek ok eens op 1802)
Hier heb ik veel kunnen uit leren over het gebruik van de juiste borstels en hulpstukken.
Voor de rest een beetje testen. En vooral rustig aan werken, zodat de stoom zijn werk kan doen.
Als ik de vloer doe hou ik de zuigmond iets van de grond en stoom ik alleen om vervolgens et vocht op te zuigen (stuk per stuk werken). Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
groeten

rob spijkenisse 11-12-2011
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Als je net als ik van schoonmaken houdt is het een prima product.Hou je van even snel heb je er niets aan.Als ik de plavuizenvloer met het kleine borsteltje doe (3 cm in doorsnede)maak je het schoon niet normaal.(Het lijkt net of de dweil nooit iets heeft uitgehaald)maar als je de grote blazer en zuiger gebruikt gebeurt er niet veel.Als je de ramen gaat doen,hardnekkig vuil gaat niet weg heb je toch een spons nodig.hij zuigt overiggens wel helemaal droog.Voor deuren en spiegels werkt het super,maar de rest van je schoonmaak spullen weggooien kan je wat mij betrefd vergeten.
Ik heb ook de wasdroger (met het spuitstukje voor de hoekjes) schoon geblazen en die is ook weer helemaal fris.kort om goed app. wat wel wat training vraagt voor resultaat.

Patricia02 27-02-2011
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Ik heb deze Kärcher gekocht omdat hij niet alleen stoomt, maar ook (het stoomvocht) zuigt. Een stuk handiger dan het gebruikelijke gezeul met emmers en dweilen. Als je hem koopt als stofzuiger die ook stoomt, en je het reservoir vergelijkt met de stofzak van de stofzuiger, moet je bij de Kärcher inderdaad meer wisselen.

De handleiding bij het apparaat laat veel te raden over, ik heb veel meer gehad aan het filmpje dat iemand hier gaf http://www.dailymotion.com/video/x8h4og_karcher-sv-1802-sv-1902_tech. (dat is trouwens de 1802, niet de 1902). Als ik dit filmpje niet een paar keer had bekeken, zou ik van veel van de accessoires niet weten waar en hoe ik ze precies moest gebruiken. (Firma Kärcher, dat kan beter.....)

Voor het schoonmaken van de vloeren (tegels en laminaat) werkt het apparaat perfect.

Ook voor de ramen werkt het ideaal - opnieuw: geen geklieder met emmers water, maar stomen, zuigen, schoon.

De truc is om vooral langzaam te werken, om de stoom de tijd te geven zijn werk te doen. Het apparaat geeft (mij) geen tijdwinst, maar eist wel veel minder lichamelijke inspanning.

Als stofzuiger maakt de Kärcher behoorlijk herrie. Ik gebruik hem vooral als stomer die vocht opzuigt, niet als stofzuiger, maar heb de stofzuiger wel even uitgeprobeerd. Op zuigstand 5 maakt de Kärcher een herrie alsof hij wil gaan opstijgen.

Dat Senseo-geluid (het is inderdaad precies dat geluid!) maakte me in het begin wat ongerust. Ik vond niets over dat geluid in de handleiding en ik wist niet wat het betekende. Doe ik nu iets verkeerd of hoort het erbij? (blijkbaar hoort het erbij).

De hardnekkige vetvlekken op de keukenvloer kreeg ik alleen met stoom niet schoon. Heb de vetvlekken ingeweekt met een doekje met krachtig schoonmaakmiddel en op dat doekje gestoomd met de puntstomer. Daarna nog eens gestoomd en gezogen. De keukenvloer is nog nooit zo schoon geweest.

De pitten van het gasfornuis krijg je beter en sneller schoon met een staalsponsje.

leo-nie 25-02-2011
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Ik heb deze karcher nu drie maanden in mijn bezit en ik heb er spijt van. Hij doet niet waar ik hem voor kocht, namelijk stofzuigen en dweilen tegelijkertijd. Natuurlijk doet hij dat wel maar het resultaat na de stoompartij is zeer slecht. Op mijn donkere plavuizenvloer blijf ik plekken zien, waar ik dan drie of vier opnieuw stoom/zuig maar zichtbaar blijven. Als ik ze daarna met een schone dweil met alleen warm water nadoe, zijn ze verdwenen. Voor stofzuigen krijgt dit apparaat een dikke 9 maar zijn dubbel functie heeft mij inmiddels behoorlijk gefrustreerd gekregen, ergo ik gebruik hem als stofzuiger en dweil handmatig na.
Voor het gebruik als stoomreiniger voor badkamer en keuken vind ik het handstuk te groot en te zwaar. Wij hebben een bad waarin wij ook douchen en om nu dit 10 kg zware ding de badkuip in te tillen is niet handig, maar de slang met handstuk is te kort om hem gewoon op de badkamervloer te laten staan. De buitenkant van de keukenkastjes schoonmaken gaat geweldig maar zodra je richting de vloer gaat komt je met je handstuk in de knoei. En de binnenkant van de kastje doen gaat gewoon niet, of ik moet mijn halve keuken demonteren en dat gaat mij iets te ver.
Dus als stofzuiger geweldig, wel heel zwaar en heel veel lawaai. Als stoomreiniger te beperkt i.v.m. het grote handstuk.

Adriaan Keij 04-01-2012

Helemaal mee eens - ook spijt van onze aankoop (ca 6 mnd in bezit). Harde vloer (kamer, gang etc) reinigen kost véél meer tijd dan ouderwets zuigen+moppen, bovendien krijgt deze Kärcher (een 'hobby machine', volgens Kärcher België) vlekken en vuil niet weg, met alleen stoom. Borstel en/of dweil blijven nodig.

Annemeike1973 02-12-2010
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Na 6 maanden de karcher 1902 gebruikt te hebben wil ik mijn eerlijke mening delen.
Het apparaat doet alles wat het zegt te doen. Hij maakt alles hygiënisch en krachtig schoon.
Echter heb ik de mijne verkocht en dit zijn mijn redenen; hij is voor mij te zwaar en onhandig in het gebruik. Hij weegt 10 kilo, en is moeilijk verplaatsbaar. De stofzuigerslag is stug en zwaar, de buis té kort. Even snel iets opzuigen is niet mogelijk. Het apparaat moet telkens worden “opgebouwd” en voorzien worden van de juiste hoeveelheid water omdat het geen stofzuigerzak heeft. De Karcher maakte soms een hard geluid (het zelfde als een Senseo apparaat) als je gebruik maakt van de stoomfunctie of als er te weinig water in de stoomwatertank zit. Voor iedere handeling moeten de hulpstukken ge(de)monteerd worden. De rubberen vloerwissers, voor te dweilen, zijn moeilijk te verwisselen. Na het gebruik moet je alles weer afbouwen, en de filter en het waterreservoir schoonmaken. Na het stoomzuigen was mijn huis fantastisch schoon, maar ik had rugpijn en was doodmoe. Na mijn laatste poetsbuurt heb ik besloten om mijn Karcher te verkopen. Ik heb nu een Philips 9173 gekocht en ben er dolgelukkig mee. Dweilen doe ik weer gewoon met Leifheit! Dit gaat veel sneller, net zo schoon, zonder al te veel gedoe en zonder rugpijn!

Rebecca uit Eindhoven 31-07-2010

Karcher 1902
Beste lezer,
Na veel getwijfel ben Ik sinds 29-07-2010 eindelijk de trotse eigenaar van de karcher sv 1902. Omdat ik op het internet niet veel wijzer werd, wil ik bij deze mijn mening delen.Ik ben dik tevreden en ben blij met mijn aankoop.

Ik heb een laminaatvloer, en de stoom reinigt de vloer perfect. Daar kan dweilen niet tegen op. Het stoom weekt al het vuil van de vloer en tegels los. Zoals te zien in het *demo filmpje kun je dan het beste de twee “ witte “ wissers gebruiken voor het gebruik- en opzuigen van het stoomwater. Ramen, spiegels en keukenkastjes zijn in een handomdraai schoon met de handwisser. Geweldig! Met de puntspuitkop heb ik binnen 2 minuten de aangekoekte resten tussen de scharnieren en voegen van afwasmachine brand schoon gekregen. Dit zou ik normaliter alleen schoon kunnen krijgen met een tandenborstel en een chemisch product. De spuitkop is ook erg handig om je toilet grondig te reinigen onder de randen, zonder aanraking van een toiletborstel. Met het zuigmondstuk heb ik de kaarsvetvlekken moeiteloos uit mijn stoffenbankstel kunnen stoomzuigen. Ik merk wel dat je handigheid in het apparaat moet krijgen, het is een andere manier van schoonmaken en stofzuigen. Het apparaat is redelijk stug in gebruik (m.n de plastic buis), maar als je het eenmaal onder de knie hebt scheelt het enorm veel tijd! Het maakt poetsen een stuk leuker, sneller en hygiënischer, zonder emmers water, natte handen, chemicaliën, natte doeken en trekkers.

Ik raad iedereen aan om de volgende * demofilmpjes te bekijken http://www.dailymotion.com/video/x8h4og_karcher-sv-1802-sv-1902_tech en http://www.youtube.com/watch?v=PCPQYAVJFfE

Dit scheelt veel tijd met het installeren van je apparaat. Het schetst een realistisch beeld van wat je met de 1902 kunt doen. Alle onderdelen zijn gemakkelijk toepasbaar. Ik heb diverse ervaringen gelezen dat de buizen met vaseline ingesmeerd zouden moeten worden en lastig (de)monteerbaar waren. Dit is absoluut niet waar. De sv 1902 moet met gedistilleerd water gebuikt worden. Ik heb uit voorzorg een Brita waterfilterkan gekocht . Dit werkt perfect.

ann51 23-11-2009

1 advies; niet kopen,
veel te duur voor zo'n weinig gemak!
buizen niet uit elkaar te krijgen, waardoor niet mogelijk schoon te maken en loopt het na 1 keer stoom/zuigen vast en moet hij ter reperatie naar karcher terug
kosten € 15!
weer terug na 3 weken, buis ophangsysteem na 1 keer kapot, veel nattigheid bij opwarmen,
een en al sterken bij laminaat dweilen.
bij hand stomen, kan je de buis niet aanraken, anders verv=brand je je hand
etc etc zo heb ik nog eenn waslijst
en helaas 1 keer gebruiken en je kan het niet meer terug sturen!
zonde van het geld!!!!!!

moe 12-10-2009

---------- update review 12-10-2009 ----------
na veel over en weer geloop krijg ik nu te horen dat de kleding reiniger voor dit apparaat niet bestaat nochthans heb ik een bewijs dat op het moment van aankoop mij schriftelijk beloofd word om stoomstrijkijzer en kledingreiniger mij per post zal geleverd worden. Eerst kreeg ik eene voor een ander type en nu bestaat dat niet voor een sv 1902 wie heeft hem wel gekregen? voor mij was het een van de redenen om hem aan te kopen want het is toch een duur apparaat en voel mij nu misleid. heb tevens ook de ervaring dat de buizen heel moeizaam uit elkaar gaan kreeg de raad wat vaseline aan te smeren!!!! waar heb je dat al gehoord voor dat geld zou je toch soepel moeten kunnen mee werken teslotte is kuisen noch steeds voor de vrouwen maar je moet met 2 zijn voor de buizen uit elkaar te halen zelfs in de winkel waar ik hem aankocht hebben er twee mannen aan staan sleuren om het terug los te krijgen en met de raad smeer er wat vaseline op naar huis gestuurd dit kan toch niet zo een service van karcher.vind dit een heel duur apparaat en niet vrouw vriendelijk. misleid en mis kontent over de beloftes en service toch kontent van het resultaat van het apparaat.

---------- oude review 11-09-2009 ----------
na een verdict dat ik arthrose heb en dus veel problemen met het huishouden heb ik de stap genomen om een sv 1902 te kopen nu ik hem een 6 tal maanden in mijn bezit heb wil ik mijn visie eens geven. hij is heel makkelijk in gebruik doch vin ik zelf een paar min punten hebben zoals de slang is niet lang genoeg om mijn hoge ramen mee te kuisen.alsook vind ik de buizen van de steel niet sterk genoeg bij het loskoppelen daarvan reeds bruik gehad. alsook kreeg ik de verkeerde kledingreiniger en stoomstrijkijzer toegestuurd paste niet op mijn apparaat.notabene nog steeds niet in orde! doch éénmaal aan het poetsen weet je niet van ophouden het werkt vlot en ik kan kontinu verder doen alles is zeer rein en smetloos proper. heb één probleem mijn kuikenkasten zijn semi houtlook en reeds jaren met vetvlekken die ik er niet uitkrijg ook niet met stoomreiniger wie weet raad? mag ik een ontvettend produkt gebruiken met mijn stoomreiniger en zo ja het welke?graag raad een ondanks alles een tevreden klant

moe 11-09-2009

Beste Moe,
Gebruit u het apparaat nog steeds naar tevredenheid? Wij zijn er ontevreden over maar leren graag hoe het WEL moet. Kunt u het uitleggen?

eric uit nuenen 15-07-2009

stoomreiniger sv 1902
het is een superman van een apparaat ik heb een hond en het bankstel {rib bank}stonk een beetje naar hond dus ben ik twee uur bezig geweest ook de kussens eraf en ik ruik niks meer bovendien is het schoon, toen dacht ik mischien krijg ik de stikvlekken van het zwembad er ook wel af en ja hoor stikvlekken krijg je met een zeil op je zwembad, twee weken wachten met t zeil erop en je weet niet wat je ziet pffff stofzuigen doet hij beter dan mijn gewone zuiger deze heeft een 2300wat zuigkracht en dat merk je direkt, tegek en als je dan eenmaal bezig bent doe je de tegels in de keuken en de badkamer met stoom ook even suuuuppper het koste danwel de hoofdprijs maar dan heb je wat. krijg al medelijden met die menssen die een kleintje hebben, want die heb ik eerst geleend, vandaar dat ik weet wat ik zeg. allemaal {duurzaamheid geen idee ik heb hem pas een week, maar karcher zit altijd goed} nou de groetjes van eric uit nuenen

ajlinden 07-10-2008
Geschreven voor: Kärcher SV 1902

Wat een ideaal apparaat! Stomen zonder dat alles kletsnat wordt. Harde vloeren, ramen, spiegels reinigen is een makkie en er blijft geen druppeltje vocht achter.

De bediening is eenvoudig maar het waterfilter dat alle verontreinigingen uit de lucht filtert moet wel na ieder gebruik gereinigd worden.

Het continu kunnen bijvullen van dit apparaat is een uitkomst. 100m2 vloer kun je zo non-stop reinigen in een half uurtje.